تبریز- جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: ریشه و اساس فرهنگ غنی قرآنی، توجه به بطن قرآن و عمل به مضامین آیه های آن است.

ریشه و اساس فرهنگ قرآنی، توجه به بطن و عمل به آن است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین "محمد هادی بهشتی پور " در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی شمال غرب کشور بیان داشت: یکی از برنامه های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قداست زدایی است که با ترویج و بسط فرهنگ قرآنی این نقشه دشمنان به یاس و ناامیدی ختم خواهد شد.

وی  ضمن اشاره به اهمیت قرآن و توجه ویژه به آن در ناجا،خاطرنشان کرد:برگزاری مسابقات قرآنی و حفظ قرآن در بین کارکنان پایور و وظیفه به خصوص در میان خانواده های کارکنان از برنامه های اصلی و مورد تاکید سازمان عقیدتی سیاسی ناجا است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، افزود: در جایی که قرآن تلاوت شود شیطان از آن محل دور می شود و جایی که در آن از شیطان لعین و رانده شده خبری نباشد خیر و برکت الهی نازل می شود بنابراین قرآن برای بشر مایه خیر و برکت است.

حجت الاسلام و المسلمین بهشتی پور، ترویج و بسط فرهنگ قرآنی را در میان خانواده های کارکنان ناجا مهم و ضروری دانست و گفت:بنا به فرمایش امام معصوم وقتی جوان مومن قرآن تلاوت می کند،قرآن با گوشت و خونش مخلوط شده و در برابر گناه ،رذایل اخلاقی و آسیب های اجتماعی واکسینه و بیمه می شود.

وی در ادامه بزرگترین برکت قرآن را برابر آیه شریفه سوره " انفال " زیاد شدن ایمان یاد کرد و افزود:با تلاوت قرآن خانه و کاشانه نورانی شده و نور آن به آسمان ها ساطر می شود و ملائکه الله از آن نور بهره مند می شوند همچنانکه اهل زمین از نور ماه و ستارگان بهره می برند.

حجت الاسلام و المسلمین بهشتی پور، مهمترین و بارزترین مشخصه جامعه منتظر ظهور را انس با قرآن و داشتن فرهنگ قرآنی و عمل به فرامین قرآن دانست و تاکید کرد: در قرائت و عمل به قرآن باید جدیت بیشتری داشته باشیم و باید به جایی برسیم که گفتمان هایمان، گفتمان قرآنی باشد همانگونه که بزرگان دینی ما اینگونه بودند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ناجادر پایان با بیان اینکه در امر حفظ قرآن نیروی های مسلح در کل جامعه و در نیروهای مسلح نیز ناجا پیشقدم است، تاکید کرد: ما باید قرآن را به دیگران تبلیغ کنیم و مسئولان نیز وظیفه دارند بستر سازی کنند تا زیرمجموعه بهتر بتواند از برنامه های قرآنی استفاده کرده و در کارها نیز محوریت بر اساس قرآن باشد.

گفتنی است، این مرامس با حضور سردار "محسن حسن خانی" فرمانده انتظامی استان، حجت الاسلام "غلامی "رئیس عقیدتی سیاسی و سرهنگ "ابوالفضل علیپور" رئیس حفاظت و اطلاعات استان و شرکت کنندگانی از استان های آذربایجان غربی،زنجان و اردبیل به میزبانی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.